Projecte Melodia 1r ESO A, B, C

Projecte Melodia 1r ESO A, B, C

 

“El bosc”, “La pobresa”, “Històries del cel”, el futur o la crisi de refugiats sirians han estat la inspiració per a la nostra creació melòdica d’enguany. Són alguns dels temes dels nostres “Treballs globalitzats” (TG), als quals hem volgut afegir un tema tan suggeridor com el del futur i un altre tan actual i punyent com el de la crisi dels refugiats sirians. L’alumnat de 1r d’ESO ha triat un d’aquests temes com a inspiració per a la seva creació melòdica amb GarageBand o Noteflight.

 

La primera tasca ha estat filtrar les imatges per drets de reutilització sense finalitats comercials ni modificació. En els casos en què ens ha agradat molt una imatge i no teníem drets de reutilització, alguns alumnes han escrit als autors de les imatges per demanar-los permís per fer servir la fotografia en el seu treball escolar. Hem rebut respostes precioses i per això hem volgut mostrar-les aquí. És el cas de la carta de la Irene V. a Robin Flories, i la resposta que va rebre del propi autor tot donant-li permís per usar la seva il·lustració sobre el futur:

Hello, Robin,

My name is Irene and I would like to ask you if I could use your picture Anti-gravity city in a Music project. In my school we are doing a project about making a tune and connect it through a picture.

Thanks and Goodbye.

 

Irene V

 

 

Robin Florie, The future

Robin Florie, The future

Hi Irene,

Thank you for your email. You can use the Anti-gravity city image. As long it’s not used for commercial purposes. And when showcased please make sure to put my name and website with it. 
On a more personal note I would love to see/ hear the result.
So you have my blessing and good luck with your school project.

Cheers ,

 

Robin Florie

http://www.florie-ink.com

 

Hi Irene, Thank you for the links, the melody sounds great! Totally different than I imagined, but that’s the beauty of it. I did go to the website and with the help of Google translate I got an idea what’s it all about. Anyway great work and it’s been true honour And I’ll share the video Cheers , Robin Florie

 

 

La tasca es completava amb la descripció musical de la melodia creada, és a dir, com és aquesta línia melòdica, quina estructura té, si fa servir repeticions, progressions, pregunta-resposta, si es condueix per graus conjunts o més per salts, si és més aviat aguda, o bé més aviat greu, quin timbre hem triat, quin tempo, per què… En definitiva, quins elements musicals ens han ajudat a crear la melodia que encaixava amb la imatge i amb el missatge que la imatge vol transmetre. Hem parlat de sensacions, d’emocions, de sentiments… I els hem convertit en música.

 

Melodies 1r ESO A

 

 

Melodies 1r ESO B

 

Cal Gras, Quim Moya

Cal Gras, Quim Moya

Hola, Imma,

I tant que sí, Imma, què bé que ho demanis… Diu molt de la teva sensibilitat!

Si la necessites a millor qualitat, te l’adjunto. És un prat a Santa Eugènia de Relat (lloc meravellós, a prop de Cal Gras…).

Gaudeix molt amb el treball de Música… I segur que et quedarà molt bé!

 

A la teva disposició,

 

Quim

 

 

Melodies 1r ESO C

 

Proactiva Open Arms 2

Proactiva Open Arms, Lesbos, 2016

 

Hola Begonya
Moltes gràcies pel teu email i la iniciativa dels teus alumnes.
No hi ha problema per la nostra part. Estarem encantats de que utilitzin fotos que es poden treure del nostre facebook. Les que es poden utilitzar són les que no tenen un (c) en el post, ergo son nostres.
Si tens algu dubte, em pots contactar sense problemes.
Moltes gràcies
Laura
Laura Lanuza
Press & Social Media
Proactiva Open Arms 1

Proactiva Open Arms, Lesbos, 15 de febrer de 2016

 

 

Share this post

Comment (1)

  • Yolanda Menjíbar Reyes

    Felicitats per aquests treballs!!! Són realment extraordinaris!

    16 febrer, 2017 at 23:18

Deixa un comentari