Projecte Melodia 1r ESO A, B, C
“El bosc”, “La pobresa”, “Històries del cel”, el futur o la crisi de refugiats sirians han estat la inspiració per a la nostra creació melòdica d’enguany. Són alguns dels temes dels nostres “Treballs globalitzats” (TG), als quals hem volgut afegir un tema tan suggeridor com el del futur i un altre tan actual i punyent com el de la crisi dels refugiats sirians. L’alumnat de 1r d’ESO ha triat un d’aquests temes com a inspiració per a la seva creació melòdica amb GarageBand o Noteflight.
La primera tasca ha estat filtrar les imatges per drets de reutilització sense finalitats comercials ni modificació. En els casos en què ens ha agradat molt una imatge i no teníem drets de reutilització, alguns alumnes han escrit als autors de les imatges per demanar-los permís per fer servir la fotografia en el seu treball escolar. Hem rebut respostes precioses i per això hem volgut mostrar-les aquí. És el cas de la carta de la Irene V. a Robin Flories, i la resposta que va rebre del propi autor tot donant-li permís per usar la seva il·lustració sobre el futur:
Hello, Robin,
My name is Irene and I would like to ask you if I could use your picture Anti-gravity city in a Music project. In my school we are doing a project about making a tune and connect it through a picture.
Thanks and Goodbye.
Irene V
Hi Irene,
Thank you for your email. You can use the Anti-gravity city image. As long it’s not used for commercial purposes. And when showcased please make sure to put my name and website with it.
On a more personal note I would love to see/ hear the result.
So you have my blessing and good luck with your school project.
Cheers ,
Robin Florie
http://www.florie-ink.com
Hi Irene, Thank you for the links, the melody sounds great! Totally different than I imagined, but that’s the beauty of it. I did go to the website and with the help of Google translate I got an idea what’s it all about. Anyway great work and it’s been true honour And I’ll share the video Cheers , Robin Florie
La tasca es completava amb la descripció musical de la melodia creada, és a dir, com és aquesta línia melòdica, quina estructura té, si fa servir repeticions, progressions, pregunta-resposta, si es condueix per graus conjunts o més per salts, si és més aviat aguda, o bé més aviat greu, quin timbre hem triat, quin tempo, per què… En definitiva, quins elements musicals ens han ajudat a crear la melodia que encaixava amb la imatge i amb el missatge que la imatge vol transmetre. Hem parlat de sensacions, d’emocions, de sentiments… I els hem convertit en música.
Melodies 1r ESO A
Melodies 1r ESO B
Hola, Imma,
I tant que sí, Imma, què bé que ho demanis… Diu molt de la teva sensibilitat!
Si la necessites a millor qualitat, te l’adjunto. És un prat a Santa Eugènia de Relat (lloc meravellós, a prop de Cal Gras…).
Gaudeix molt amb el treball de Música… I segur que et quedarà molt bé!
A la teva disposició,
Quim
Melodies 1r ESO C
Comment (1)
Felicitats per aquests treballs!!! Són realment extraordinaris!