La música de mestissatge irromp a l’institut

La música de mestissatge irromp a l’institut

La música alternativa llatina, alterlatino o patchanka, també conegut com a rock mestís és un moviment que va néixer a inicis dels 90 caracteritzat per un mestissatge musical que porta a barrejar elements de rock amb música altres estils com el reggae, l’ska, el funk o la música llatina.

Dins l’edició d’enguany  El músic del mes, engegat pel Consorci juntament amb la revista Enderrock, una sèrie de músics en actiu volten pels instituts per donar a conèixer la seva música i explicar als joves la seva experiència com a músics professionals.  Aquesta activitat pretén acostar l’alumnat al Mestissatge, la fusió musical entre el rock, el reggae, el funk, el pop i altres músiques populars.

 

IMG_71232017-01-27 11.19.36

Els grups que ens han vingut a visitar durant aquestes dues setmanes han estat: Itaca band i  La Pegatina . Abans de la seva arribada hem estat preparant la visita: hem vist entrevistes, hem analitzat cançons seves i fins i tot hem fet recerca sobre la música de mestissatge basant-nos en els següents punts:

a)  Escena musical del mestissatge

b) Grups que han cultivat mestissatge

Itaca Band

Txarango

c) Musica de fusió

 

descarga

 

 

Els grups que ens han visitat , ens han respost a preguntes què ens fem sobre músics professionals: el procés de creació de les seves cançons, el dia a dia d’un músic, les anècdotes…

 

Fins i tot hem pogut gaudir de la seva actuació en directe.

 

ITACA BAND

La pegatina

 

Ara toca el torn als alumnes els quals han hagut de fer no només una recerca sobre la música de mestissatge sinó  una creació de música fent ús de la música fusió utilitzant el garage band o altres aplicacions semblants.

Aqui alguns exemples:

Àngelo S. (pop-electrònica)

Júlia Z. – Maya N.(culta-rock)

Per fer la introducció de la cançó, hem posat una base de baix i damunt hem afegit: violins,violes, cellos i un contrabaix. Hem decidit que la introducció no s’assembli tant al rock, ja que així podem reconèixer de principis la cançó que és. Un cop ha acabat la introducció ja hem introduït l’estil del rock, i cap al final de la cançó, hemdecidit posar-hi un solo de guitarra elèctrica, perquè així tingui més elements del rock.”

 

 

Saul H. (culta-electrònica)

Rubén J., i Miquel P  (rock-electrònica)

Valoracions dels alumnes sobre l’activitat:

Marina M. (3rD)

Crec que són maneres diferents de aprendre i no agafar un llibre i memoritzar tot el que hi hagi escrit. Aquestes activitats m’agraden i a més a més he après coses noves. També he pogut conèixer nous estils de música que no sabia que existien. Hem jugat amb diferents aplicacions, tot i que hem tingut algun problema amb el Garage Band… jo crec que ens ha quedat prou bé.

 

Marc Ll. (3rD)

L’activitat en general m’ha semblat molt acertada, el escoltar l’exemple que l’Òscar ens va ensenyar de l’any passat em van entrar moltíssimes ganes de fer-ho. Es una activitat original i diferent a les que estem acostumats, crec que ha estat una bona idea per part del creador de l’activitat.

 

Marina M. (3r D)

… crec que aprendre a modificar una cançó clàssica a un estil més modern com pot ser, el jazz, el rock, disco o pop no és una cosa que s’aprengui cada dia i també aprens que tampoc és tan difícil.

Selma Guijarro (3r  E)

M’ha agradat treballar la música mestissa i els seus origens perquè d’aquesta manera he pogut veure com ha anat evolucionant i com influeix a la musica actual. Molts grups catalans fan música mestissa i barrejen molts estils diferents, com ara Txarango, Catarres, Terapia de Shock, i molts altres. Tambè m’ha agradat fer una composició amb diferents estils, però m’aguès agradat aprendre una mica més sobre com es fa i axí poder millorar-la. Trobo que està bé estudiar una mica aquest tema ja que ara està molt de moda entre els artistes i grups de música actuals.

 

Share this post

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *