Home

MÚSICA 4CANTONS

Bloc de Música de 4Cantons

Aprenentatge i Servei a les escoles: creació d’instruments musicals

L'aumnat de 2n d'ESO una vegada més se l'ha interpel.lat per fer un encàrrec des de les escoles de primària. En aquest cas però són ells qui encarregaven!!! Els alumnes de 6è de primària de l'escola  Vila Olímpica , per tal de treballar l'organologia (famílies d'instruments,  procediments de so...), han fet una sèrie d' instruments musicals utiltizant estris de casa i altres materials reutilitzats . La professora de música d'aquesta escola (Elena Timon),  els va plantejar l'activitat com un repte . En aquesta  s'inclouen els vídeos realitzats per l'alumnat de secundària i que havien de servir com a model d'inspiració . La proposta inicial seguia les pautes d'una activitat publicada pel Departament d'Educació: ambit_artistic_musica_1r_3r_eso_const_instrument La proposta feta per l'escola als seus alumnes : A partir d'aquesta proposta l'alumnat de primària ha creat els següents instruments : PERCUSSIÓ: INSTRUMENTS DE VENT INSTRUMENTS DE CORDA:

Musiquem obres pictòriques

En temps de confinament què millor que passejar-se pels museus i crear musica inspirant-se en els quadres dels artsites més rellevants de la pintura contemporània? Això és el que han fet els i les alumnes de 2n d'ESO els qual han escollit entre diversos artistes una sèrie d'obres per fer en primer lloc una petita recerca que han plasmat en forma d'infografia o presentacio i després han creat la música més adient mab diferent programari al seu abast: Garageband, Noteflight, soundtrap, Musyc.. Tampoc ha faltat la reflexió: perquè he escollit una obra i no una altra?, perquè Kandinsky i no Miró o Frida Kahlo? i per suposat abans de composar reflexionar sobre aquelles emocions,records, o sentiments que el quadre li evoca per tal de crear una música tenint en compte aquests. En aquesta actvitat podem veure doncs com es posen en valor diferents competències: la comunicativa (en el moment de fer la recerca), l'artística, l'aprendre a aprendre i per suposat les transversals: personal i social i la digital. El producte ha estat un èxit: per aquest han utilitzat el programa My avatar per tal d'introduir un o diversos personatge passejant entre aquestes obres d'art i la seva música de fons , que [...]

Comença el viatge cap al Monstre del Laberint

Una vegada més l'alumnat de 1r i 2n d'ESO de l'institut s'embarquen en una nova aventura interpretativa: La participació en una òpera com a cor de nens que tindrà lloc el proper de març en l'emblemàtic Gran Teatre del Liceu. El monstre del laberint és el  títol de l'obra de Jonathan Dove que representaran el nostre alumnat juntament amb  els cors de 5 instituts més seleccionats , cor d'adults i solistes professionals acompanyats per l'orquestra  del conservatori del Liceu.   L’òpera, com a instrument didàctic, ens ensenya no només aspectes musicals i escènics, sinó també a ser millors ciutadans ja que la temàtica està inspiradaen el Mite de Teseu) però que ens onnecta amb problemàtiques molt actuals com la immigració o les persones refugiades.   Hi ha alguna manera millor d’aprendre que creant una òpera a l’escenari del Liceu? La participació en aquest projecte comportarà l'assaig intensiu dels grups que  hi participa. Aconseguiran  vèncer el Minotaure i evitar que devori més joves???   1 cor nens 4Cantons amb la directora musical  del projecte (Buia Reixac) novembre-gener (en horari lectiu)11 desembre 11:45-13:15hs 2 Assaig musical Dilluns 10.febrer.20 10-12h (horari lectiu) 3 Assaig musical Dissabte 7.març.20 11-12:45h Cal arribar al Liceu a les 10:30h 4 Assaig escena Dilluns 9.març.20 11-14h (horari lectiu) 5 Assaig escena Dissabte 14.març.20 11-14h Cal arribar al Liceu a les 10:30h 6 Assaig general Dilluns 23.març.20 18-22:30h Cal arribar al Liceu a les 17h!! FUNCIó i [...]

Musiquem les fotos més impressionants del Worldpressphoto

Després d’haver estat analitzant diferents tipus de melodies i d’haver après com fer-ho, hem hagut de crear nosaltres mateixos la nostra pròpia melodia. Per fer-ho hem triat fotos del concurs de World Press Photo, i hem fet una melodía que representa la foto, a continuació hem ajuntat la foto amb la melodia en un IMovie. World Press Photo és un concurs de fotoperiodisme, on darrera de cada foto hi ha una història o relat molt interessant. Finalment els hem compartit amb la resta de la classe i hem votat els que ens han agradat més, que són els que veureu a continuació. Anna Martínez i Boris Subirats (1rB) Alba Pallarès (1r A)   Pau J. (1rA)

Brundibar ataca de nou!!

Després de la fantàstica experiència de l'any passat interpretant l'òpera de Brundibar en el marc del Festival del Grec, els alumnes de l'institut Quatre Cantons tornen a mostrar l'espectacle en el Teatre Lliure. (veure notícies 1 i  2  Aquesta vegada pràcticament sols (només intervé un petit grup de l'institut Lluís Vives) però amb la incorporació dels alumnes de 1r d'ESO els alumnes mostraran la seves aptituds musicals davant de l'escenari barceloní el dia 9 de gener a les 20:30hs. Veure aquí més informació. L'any passat moltes famílies vau poder gaudir de l'espectacle durant els dies 27,28 i 29 de juny . Va ser un gran esforç pels estudiants assistir als assajos quan l'activitat lectiva havia finalitzat però la recompensa va ser aquest meravellós espectacle Esperem que pugueu assistir el màxim d'alumnat tant a l'assaig general que es farà el dia 8 de gener com a l'espectacle el dia 9 de gener. Recordeu que la indumentària serà la següent Tant noies com nois, haurien de portar: – Pantalons llargs foscos (poden ser texans, però no blaus) entre els negres i els grisos. – Dues samarretes diferents: una fosca, també entre els negres i grisos, a poder ser de màniga llarga (a sobre). I una altra de color vermell, de màniga [...]

Interpretem Brundibar

NOTÍCIES: Ja disposem de l'anunci publicitari de la funció de Brundibar al GREC.... ara només queda gaudir-ne ... Recordeu els dies d'assajos:   Dimecres 28 de juny - Hora de convocatòria: 17:30 - Hora d'assaig:18h - Hora de finalització prevista: 21h Dijous 29 de juny - Hora de convocatòria: 17:30 - Hora d'assaig: 17.30 a 19.30 prova de vestuari i assaig general - Prèvia amb públic: 20:00h - Hora de finalització prevista: 21:00 Divendres 30 de juny - Hora de convocatòria: 17:45 - Prova de so i vestuari: 18h - Concert estrena: 19h - Hora de finalització prevista: 20h LLOC: Teatre Lliure. Plaça Margarita Xirgu, 1. 08004 Barcelona   en quant al vestuari: Tant noies com nois, haurien de portar: - Pantalons llargs foscos (poden ser texans, però no blaus) entre els negres i els grisos. - Dues samarretes diferents: una fosca, també entre els negres i grisos, a poder ser de màniga llarga (a sobre). I una altra de color vermell, de màniga curta (a sota). - Calçat: Pot ser tant sabata com bamba, però el més discret possible, fosc també. Partitura   Lletres ACTE I   Intervenció 1 (veus) Audio piano: Intervenció 2 (veus) Audio piano III Intervenció 3 (veus) Audio: Intervenció 4 (veus) Intervenció 4 (piano) Audio III (T: IV) Intervenció 5 (veus)   Audició   Intervenció 6 (veus)   Audició:   VIII Finale Intervenció 8 (veus) Audio ACTE II II Audició III Intervenció 10 (veus) Audio IV Intervenció 11 (veus)   Audio V Intervenció 12 (veus) Audio piano VI (T:V) Intervenció 13 (veus)   Audició: VIII Intervenció 14 (veus)     Audio Intervenció 15 (veus) Laura L Intervencio 15 (piano)   Audició Els [...]

XXXIII Trobada de Corals d’educació secundària 2017: El cant torna a omplir les sales de concerts

Una temporada més els alumnes de primer d'ESO de l'institut han tornar a triomfar interpretant diverses obres de repertori coral en la Trobada de cant coral de Secundària. Enguany s'ha volgut fer un homenatge als refugiats i als nouvinguts incorporant la peça Terra d'acollida (una versió de la cèlebre obra  d'Edward Elgar:Pomp and Circumstance Marches i als discapacitats amb l'obra Jo sóc com tu dels Catarres. Video Jo sóc com tu Destacada ha estat la intervenció dels nostres alumnes en la cançó Heal the world de Michael Jackson en la que reinvindica guarir el món de totes les injustícies socials. En aquest cas alguns alumnes han realitzat la percussió corporal. Percussió corporal   La resta de repertori comú és el tradicional Himne de Catalunya: Els segadors i l'obra de Constantí Sotelo (fundador d'aquestes trobades) : El cant de la trobada. Els alumnes han preparat aquest concert en un temps récord de dues setmanes i han defensat molt valentment tot el repertori esmentat. La sessió que ha tingut lloc a la Sala Barts de Barcelona ha estat retransmesa en directe (on streaming) en el vídeo que us mostrem a continuació.   L'orquestra que ens acompanyava era la de l'Escola de música de Sant Andreu... entre els seus membres tenim [...]

Òpera Brundibar. Les atrocitats de l’Holocaust a l’aula de música.

Els alumnes d'ESO de l'institut Quatre Cantons, durant aquest trimestre hem estat treballant entonr  l'Òpera Brundibar. Durant aquest període, hem investigat i descobert que aquesta la va composar el compositor txec Hans Krása i va ser estrenada a l'Asil Jueu de Praga a 1941 i després  al camp de concentració de Terezin on es van comptabilitzar  cinquanta-cinc funcions entre els anys 1942 i 1944. Encara que l' obra va ajudar als nens de Terezín a oblidar-se de l'horror i malestar que vivien allà. aquell era un "camp pantalla" un camp on els nazis utilitzaven l'obra per a fer veure que els asils jueus com a residències segures i alegres. A classe, vam veure un document històric, un fragment d'un film de propaganda nazi on simula les condicions òptimes d'aquest camp de concentració Alguns alumnes vam haver de fer una sèrie d'investigacions entorn diferents aspectes:  de les condicions de vida reals al camp de Thérezin  (Ruth S.J.-Andreu L.) (Theresienstadt_Brugarolas_Martinez) de l'autor  (Adrià Z., Eduar L.) de l'obra en si ( Yaiza B-Alma R.) (Keyes_Hanson) de les funcions més destacades en el nostre context ( Rita M- Laura Bö) Altres varen buscar documents gràfics (vídeos i altres) explicant el contingut Júlia Z., Marina M., Júlia Z., Marina M., (2) Aquesta activitat s'ha extès als alumnes que fan [...]

Posem músiques al cel

Els alumnes de primer d'ESO  han participat en un projecte amb l’Orquestra Ciutat de Barcelona OCB, anomenat EOLAB en què havien de crear un àudiovisual relacionat amb l’univers. Aquest projecte està inspirat en un de previ realitzat per la NASA i un institut de Houston, i donat el seu èxit, s’ha repetit aquí, a la ciutat de Barcelona. Al Quatre Cantons hem pensat que seria ideal emmarcar-lo en el context del TG Històries del cel, que tracta el tema de les estrelles, el sistema solar i la mitologia grega. L’objectiu de tot plegat és donar noves perspectives a la ciència i apropar la música simfònica als joves i a les seves famílies. El procés ha estat molt interessant i molt productiu. D'entrada l'alumnat ha anat realitzant les tasques del TG relacionades amb el món de la mitologia grecoromana (fent exposicions orals explicant els diversos mites) , alhora han pogut relacionar aquestes històries amb els noms de cossos celestes que ha estat l'altre eix vertebrador del projecte. Per tal d'ampliar els continguts d'astronomia vam rebre la visita d'un especialista de l'observatori del Montsec . Paral.lelament els alumnes han treballat des de l'àrea de música l'impacte de la música en l'audiovisual i l'orquestra. L'encàrrec de l'OCB ha [...]

L’alumnat dels Quatre Cantons triomfa a la primera edició del Festival  Yomo

Com cada any, durant aquesta setmana Barcelona ha obert les seves portes a un dels esdeveniments més esperats a la capital catalana: el Mobile World Congress el qual entre altres ha posat a disposició dels adolescents un Festival dedicat a l’educació i joves. Diferents institucions com universitats, instituts de formació professional, empreses que integren l’educació i les noves tecnologies s’han trobat en aquest espai per oferir les seves propostes que s’han concretat amb tallers, conferències, activitats interactives i espectacles teatrals.                                    Alguns alumnes de segon d’ESO de l’Institut Quatre Cantons van poder participar en aquest convidats pel CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa). Aquesta institució tenia un stand on alumnes de diferents instituts mostraven a altres professors pràctiques d’excel.ència educativa.   El nostre alumnat ha presentat un projecte que van elaborar l’any  passat a la matèria de música lligat amb TG. En aquest projecte l’alumnat va crear una melodia amb el Garage Band  inspirant-se en imatges relacionades amb diferents TG’s.  Després feien una creacio audiovisual utilitzant l’Imovie demanant permís a l’autor de les imatges en qüestió. Podeu [...]