Com sona el teu mòbil?

Com sona el teu mòbil?

Per què tries aquest to de trucada? Ho saps explicar? Trobes les paraules? A l’aula de Música ens ho hem preguntat.  Els nois i les noies del grup de l’optativa de Música de 4t d’ESO han compartit els tons dels seus mòbils per parlar del que els agrada i el que no, però també calia dir per què.

 

“Massa clàssic”, “dissonant”, “rítmic”, “relaxant”, “recorda quan érem petits” (!), “massa ràpid”, “bona melodia”, “sona com un bosc”, “sorollós, fa mal a les orelles”, “m’anima”, “el timbre és suau”, “em posa de mal humor”, “no trobo la paraula”, “m’anima a ballar”, “no sé com explicar-ho”, “és massa simple”, “desafina”, “no sé…”, “em posa nerviosa”…

 

 

Tot just iniciem l’optativa de Música de 4t d’ESO 2015-2016. Ens hem adonat que recordem algunes de les paraules del vocabulari específic de la Música, i que potser durant l’estiu n’hem oblidat d’altres. Comencem! Amb algunes novetats…

 

Nova ordenació de l’Educació Secundària Obligatòria (25 d’agost de 2015)

 

DECRET 187/2015, de 25 d’agost, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació secundària obligatòria. (desglossat per matèries en pdf)

 

Música, Matèria Optativa, 4t ESO (pàgines 235-236)

 

Criteris d’avaluació

 

2. Ser capaç de comunicar i argumentar el gust musical propi i de respectar els gustos i les identitats musicals dels altres.

 

5. Saber exposar els criteris estètics i estilístics que permeten identificar les músiques diverses que s’escolten en els mitjans de comunicació i en l’entorn ambiental quotidià.

 

Share this post

Deixa un comentari